الأحد، 8 مارس 2009

ليل أعمى


في ليل أعمى
وطريق ممدود
وكسرة حزن بزيادة
ودمعة وصفها عادة
أنا التايهة
في طريق بتنا
في ليل أعمى
وضمير بصاص
وتقنة الكدب
في الاحساس
أنا القاسية
على نفسي
أنا الماشية
في عكس عكاس

هناك 10 تعليقات:

محمد العدوي يقول...

الله ...

محمد العدوي يقول...

تاني معلش لأني قريتها تاني :


الله ..

:)

k H o L i O يقول...

وسام
ازيك.. متشكر اوى ع الكلام الجميل ده
وبجد كان يوم جميل جدا ً.. ألا صحيح انتى بنت عم ابراهيم بياع البسبوسة على ناصية شارع الثورة.. معرفوش.. بس بحب البسبوسة جدا ً.. وعلى فكرة اللى بنى مصر كان فى الأصل حلوانى

تحياتى للصديقة الشاعرة

k H o L i O يقول...

وسام
ازيك.. متشكر اوى ع الكلام الجميل ده
وبجد كان يوم جميل جدا ً.. ألا صحيح انتى بنت عم ابراهيم بياع البسبوسة على ناصية شارع الثورة.. معرفوش.. بس بحب البسبوسة جدا ً.. وعلى فكرة اللى بنى مصر كان فى الأصل حلوانى

تحياتى للصديقة الشاعرة

romansy يقول...

قد يكون الليل اعمى
ولكن القلب مبصر
يرى الاشياء جميعها
وبكل شئ يشعر
يرى الجمال ويرى الطريق
يعرف الخائن والصديق
وبكل شئ يشعر

Unknown يقول...

ليل اعمى


ضمير بصاص



حدود الشوف مكتمله

جميل

محمد فكري يقول...

رائع
....

تسجيل حضور وإعجاب..بالنص

..
افتكري الجمايل دي يا وسام
مدونتك دخلت التاريخ اهو :D
..
وهاتطلع على إيدي بردو

Dr. wessam kabil يقول...

محمد العدوي

انت سمعتهالي بصوتك

انا اللي حبتها


خاليلو

دا نص غلاوتك يا خليل والله

المرة الجاية هنعزمك على بسبوسة طالما بتحبها

ربنا يوفقك



رومانسي

صح

محدش بيموت ناقص حلم

انت بتكتب شعر حلو على فكرة

بس هوفعلا " محدش بيموت ناقص حلم؟


سعيدة بانك خليتني أقرالك



محمد فكري

ايوا ياعم اتني واتفرد بقى علينا

جايزة محمود درويش

اسيحلك وأقول هي كام جنيه؟

ألف مبروك يا فنان

noora soliman يقول...

مش عارفة اقولك ايه ؟؟؟
بس بجد تحفة و فعلا الله ...

dandana يقول...

انا اللى ماشية
فى عكس عكاس

صح يابنتى والله
عشان كدا هانتعب